Az online hirdetések terén a kulcsszavak biztosítják az egyik legpontosabb célzási lehetőséget. Ha valaki egy általunk relevánsnak gondolt kulcsszóra keres az biztos hogy potenciális ügyfelünk lehet.
Éppen ezért kiemelten fontos hogy minden olyan kulcsszót felkutass, melyeket az ügyfeleid használnak a terméked vagy szolgáltatásod keresése során.
Bár a kulcsszavaid egy részét fejből is megadhatod, léteznek erre speciális kulcsszókutató eszközök amelyekkel megsokszorozhatod a kulcsszavak számát.
Emellett olyan fontos információkat tudhatsz meg a kulcsszavaidról mint a havi átlagos keresések száma, a keresési trendek, vagy az adott kulcsszóra a piaci verseny nagysága.
Ebben a bejegyzésben megmutatom azokat a kulcsszótervező eszközöket amelyekkel ingyen megtalálhatod a legfontosabb kulcsszavaidat.
Az eszközök között lesz olyan, aminek van fizetős verziója, de az ingyenes is tökéletesen használható és hasznos javaslatokat ad a kulcsszavaidat illetően.
Tartalom
Google Ads kulcsszótervező
Az egyik legjobb ingyenes kulcsszótervező amelyet a Google hirdetés kezelői fiókjából a Google Ads-ből érhetsz el.
Ennek az előnye hogy rengeteg hasznos információt biztosít a kulcsszavaidról, valamint a használata teljesen ingyenes. Viszont bizonyos statisztikai adatok pontosan csak akkor jelennek meg, ha az adott Google Ads fiókban van egyenleg.
A Google Ads fiók létrehozásának menetéről bővebben ezen a linken olvashatsz.
A Google fiókba való belépést követően a jobb felső menüből válaszd ki az eszközök és beállítások menüpontot, majd ezen belül a tervezés oszlopban kattints a kulcsszótervező menüpontra.
Itt két lehetőség áll rendelkezésedre. Az egyik az új kulcsszavak keresése a másik pedig a keresési mennyiség és előrejelzések megtekintése.
Kattints az új kulcsszavak keresése gombra, majd ezt követően megérkezel a kulcsszótervező felületére.
Kétféle módon kereshetsz kulcsszavakat. Az egyik, és a javasolt módszer hogy megadsz pár kulcsszót, és ezek alapján a rendszer az összes további kapcsolódó releváns kulcsszót felkutatja.
A másik megoldás pedig hogy megadsz egy weboldalt, és a weboldal tartalma alapján megkeresi a Google a releváns kulcsszavakat.
A kulcsszó keresés szűkíthető nyelvre valamint régióra is, ezáltal pontosabb statisztikai adatokat kapsz az egyes kulcsszavakkal kapcsolatosan.
Egyszerre maximum 10 darab kulcsszót tudsz megadni.
A találatok lekérdezése gombra kattintva a Google listázza a keresett kulcsszavakkal kapcsolatos további releváns kulcsszavak listáját.
A keresési eredmény oldalon az első oszlopban láthatod a kulcsszó javaslatokat, a keresések/hó oszlopban az adott kulcsszó havi átlagos keresési mennyiségét és az itt látható kis diagramra húzva az egeret megjelenik az adott kulcsszó keresési trendje is.
A második oszlopban a három havi változás alatt azt láthatod, hogy az elmúlt három hónaphoz képest az adott kulcsszóra való keresések száma százalékos arányban nőtt vagy csökkent.
A negyedik oszlopban az adott kulcsszóra való keresések 3 havi átlaga az előző év azonos időszakához viszonyítva. Szintén százalékos arányban láthatod a növekedést vagy csökkenést.
A verseny oszlopban azt láthatod hogy az adott kulcsszóra mekkora a piacon lévő verseny. Az alacsony verseny kulcsszavak esetében jellemzően alacsonyabb a kattintás ára és kevesebb a konkurensek száma, míg a magasabb verseny kulcsszavak esetében magasabb kattintási árakkal, és jóval több konkurens hirdetéssel kalkulálhatsz.
A hirdetés megjelenítése arány oszlopban csak akkor láthatsz adatot ha az adott kulcsszó szerepel a hirdetési fiókban és van rá elérhető statisztika.
Az oldal tetejére vonatkozó ajánlat oszlopban azokat a kalkulált kattintási árakat láthatod, amelyek ahhoz szükségesek, hogy a hirdetésed az adott kulcsszóra az oldal tetején, vagyis az első négy pozícióban jelenjen meg.
Az oldalt tetejére vonatkozó ajánlat magastartomány oszlopban pedig azokat a kalkulált kattintási árakat láthatod, amelyek ahhoz szükségesek, hogy a hirdetésed az első pozícióban jelenjen meg. Ezek a kalkulált kattintási árak mindig magasabbak lesznek mint az oldal tetejére vonatkozó ajánlat alacsony tartomány.
A jobb oldalon található kulcsszó finomítása gombra kattintva, kategóriánkként szűkítheted a kulcsszavaidat.
A szűrő hozzád gombra kattintva a kulcsszólistát olyan egyéb szempontok alapján szűkítheted, mint a havi keresési mennyiség száma, a kulcsszó verseny nagysága, vagy a kulcsszó kalkulált kattintási ára.
Emellett listázhatod azokat a kulcsszavakat és keresés kifejezéseket, amelyek egy bizonyos szót tartalmaznak vagy épp nem tartalmaznak. Ez nagyban megkönnyíti az irreleváns kulcsszavaknak a kizárását és a kulcsszólista finomítását.
A véglegesített kulcsszó listádat a jobb felső sarokban található letöltheti a kulcsszó ötleteket gombra kattintva csv és Excel formátumban is letöltheted.
Google kereső
A Google keresője is hasznos kulcsszó javaslatokat biztosít. Keress rá a számodra releváns kulcsszóra, majd görgess a találati oldal aljára ahol a kapcsolódó kereséseket láthatod.
Ezek azok a keresési kifejezések, amelyeket gyakran használnak azok, akik az általad megadott kulcsszóra keresnek.
Az oldal tetején lévő keresés mezőbe kattintva pedig láthatod hogy a keresett kulcsszó utáni kifejezések jellemzően milyen szavakat tartalmaznak.
Például a Google hirdetések keresve olyan további javaslatok a biztosított a Google kereső mint a Google hirdetéskezelés, Google hirdetés ár, Google hirdetés létrehozása, Google hirdetésfeladás, Google hirdetésbeállítások.
Google Trends
A Google Trends legfőképp a különböző keresési trendek és szezonális alakulások kutatására szolgál de tökéletesen használható kulcsszókutatás is.
A felső keresősávba írd be a keresett kulcsszót majd az eredmény oldalon görgess az oldal aljára és kattints a kapcsolódó lekérdezések részre. Itt láthatod hogy a kulcsszóhoz milyen további kapcsolódó kifejezések tartoznak.
Ezenkívül a Google trends olyan hasznos adatokkal lát el, mint a kulcsszóra vonatkozó keresési trendek, kapcsolódó témakörök, a kulcsszóra történő érdeklődések bontása régiók szerint.
A fenti példában láthatod, hogy a fűnyíró kulcsszóra márciustól növekszik a keresés, májusban csúcsosodik ki, augusztustól pedig folyamatosan csökken, ami a szezon végét jelenti.
Lehetőséged van több kulcsszó statisztikai adatainak összehasonlítására is, ami szintén hasznos, lehet ha szeretnéd a kulcsszavaidat priorizálni.
Rank Tracker
A Rank Tracker egy asztali szoftver amelyet innen tudsz letölteni. Ez egy fizetős szoftver ezért a használata során bizonyos korlátozásokba ütközhetsz, ha nincs előfizetésed.
Itt nem kulcsszó alapján tudsz további kulcsszavakat keresni, hanem meg kell adnod egy weboldalt, jellemzően egy konkurens oldalt, ami alapján szeretnéd feltérképezni, hogy az adott konkurens milyen kulcsszavakra szerepel a Google keresőben.
Ennek az egyik előnye hogy a kulcsszavak mellett azt is meg tudod nézni hogy a konkurens weboldal melyik aloldala jelenik meg az adott kifejezésre.
Hátránya hogy az itt kapott eredményeket nem tudott kimenteni csak manuálisan, ami sok időt vesz igénybe egy nagyobb kulcsszólista esetében.
A Rank Tracker a kulcsszavak kutatásánál jóval többet tud. Ha szeretnéd átfogóan megismerni a szoftvert, akkor itt bővebben beleáshatod magad.
Ubersuggest
Az Ubersuggest egy online kulcsszótervező, ami szintén fizetős, de az ingyenes verzió is ad némi információt az ideális kulcsszavakról.
Fontos, hogy a kulcsszó megadása előtt állítsd át a nyelvet magyarra.
A keresést követően rengeteg adatot láthatsz a keresett kulcsszóról. Többek közt a havi keresési mennyiséget, a kulcsszó nehézségét keresőoptimalizálási és hirdetési szempontból.
A diagramm bemutatja a keresési trendeket mobilra és asztali gépre lebontva, alatta pedig megtalálod a kulcsszó javaslatokat.
A View all Keyword ideas gombra kattintva listázhatod az összes kulcsszót, amit az ingyenes verzióban elérhetsz.
Itt kulcsszavanként láthatod, hogy milyen mennyiségű keresés van 1-1 kulcsszóra, a kalkulált kattintási árakat, valamint, hogy mekkora a verseny, mennyire nehéz hirdetni és optimalizálni az adott kulcsszóra.
Keywordtool
Szintén online kulcsszótervező, viszont itt kulcsszavak keresési kicsit másképp működik, mint az előző eszközök esetében.
A Keywordtool nem fog új kulcsszavakat javasolni, hanem a megadott kulcsszót tartalmazó, egyéb long tail (kettő, vagy több szóból álló kifejezés) kulcsszavakra fog javaslatot tenni.
Ahogy a példában is láthatod, a Google hirdetés kulcsszóra kerestem, és a javaslatok között mindegyik kulcsszó tartalmazza a Google hirdetés kulcsszót.
Hasonlóan működik, mint a Google keresőben a keresési javaslatok, amikor a keresőmezőben kiegészíti a keresett kulcsszót a Google.
Összegzés
A kulcsszókutatás a hatékony online marketing egyik alapköve. E nélkül nem tudod, hogy a potenciális ügyfeleid milyen kifejezések használatával keresik a termékedet, vagy szolgáltatásodat.
A felkutatott kulcsszavakat pedig felhasználhatod a Google hirdetésekhez, a keresőoptimalizáláshoz, vagy a blog bejegyzések témaköréhez.
Eredményes kulcsszókutatást kívánok!